כמה חלבון צריך לאכול ביום ? מחשבון חינמי

כמה חלבון צריך לאכול ביום?

כמה חלבון צריך לאכול ביום, היא שאלה שמעסיקה לא רק ספורטאים ומתאמנים אלא היא חשובה לכולם. חשוב שנאכל מספיק חלבון בכל יום בכדי לכסות את צרכי גופנו. לפי אתר verywell fit חלבון עוזר לגוף לשמור על מאזן נוזלים תקין, בונה ומתקן רקמות, מעביר חומרים מזינים ומספק פונקציות חיוניות אחרות. כל אחד זקוק לכמות שונה וישנם גורמים רבים ושונים המשפיעים על כמות החלבון שאתם צריכים לצרוך ביום.

כמה חלבון צריך לאכול ביום מחשבון

Protein Intake calculator

require
age should be in 14 to 80 range
require require

You should take ...... of protein per day

לפי ההנחיות התזונתיות הנוכחיות של USDA מציעות שגברים ונשים בוגרים יצרכו בין %10 ל -35% מסך הקלוריות שלהם מחלבון.

ברגע שאתה יודע כמה קלוריות אתה צורך, פשוט הכפל את המספר הזה ב -10% וב -35% כדי לקבל את הטווח שלך. כדוגמה, אדם הצורך 3,000 קלוריות ליום יצטרך לצרוך 300 עד 1050 קלוריות מדי יום מחלבון.

כמה חלבון צריך לאכול ביום

למה חשוב לאכול מספיק חלבון ביום?

חלבון אינו חשוב רק לבנייה ותיקון של רקמות רזות (כמו שריר), אלא גם חיוני לתפקודים גופניים רבים. ביסודו של דבר כל תא בודד בגוף האדם מורכב מחלבונים, כולל ה- DNA, תאי הדם האדומים והעצמות – כולם במצב מתמיד של פירוק ובנייה מחדש, הדורשים חלבון וחומצות אמינו. אם אתה לא אוכל חלבון מספיק דרך המזון, הגוף שלך צריך להיכנס לחנויות שלך כדי לשמור על מחזור חלבון תקין – וזה אומר שאתה עלול לאבד שרירים.

איזה מאכלים עם חלבון טובים לגוף?

הרבה ממקורות החלבון הטובים ביותר נוטים להגיע ממוצרים מן החי, מכיוון שהם המזונות הצפופים ביותר בחלבונים שאנו מכירים (מספקים כמויות גבוהות של חלבון לקלוריות). מזונות כמו בשר, דגים ומוצרי חלב.

ברןר  שניתן בהחלט להשיג שפע של חלבונים ממזונות אחרים, כולל חלבון מהצומח! חלבונים צמחיים פופולריים כוללים שעועית, עדשים, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים, יחד עם חלופות בשר כמו טופו למשל.

עם זאת, חלבונים רבים מהצומח נוטים להוות מקור לשומן או פחמימות בנוסף לחלבון. אתה יכול גם לשקול תוספי חלבון אם אתה מתקשה לקבל מספיק מהמזון. אבקת חלבון מי גבינה היא הנפוצה ביותר, אך גם אבקות חלבון צמחיות זמינות לתמיכה. אתה יכול להוסיף אבקות חלבון לשייק ירוק או מאכלים נפוצים כמו שיבולת שועל, יוגורט ומוצרי מאפה כדי לקבל דחיפה נוספת.

למאכלים נוספים עם חלבון>>

פנקייק חלבון מתכון מהמם >>