כמה חלבון יש בביצה אחת ועוד מידע חשוב

כמה חלבון יש בביצה ?

כמה חלבון יש בביצה – ידוע שביצים בריאות מאוד לגוף האדם, בעקבות העובדה שביצה מכילה כמות חלבון שחשובה מאוד לבניית העצמות והשרירים בגוף ושמירה על בריאות תקינה.
מלבד היתרונות של החלבון תוכלו למצוא עוד ויטמינים חיוניים לגוף.

ביצה בגודל ממוצע מכילה כ- 6 עד 7 גרם חלבון. בביצה מבושלת יש כמות זהה של חלבון.
ביצה ממוצעת שוקלת 50 גרם.

הביצה היא "מעצמה" תזונתית, עמוסה בחלבון וחומרי תזונה חיוניים אחרים. ביצה אחת גדולה מכילה 6 גרם חלבון איכותי המהווה חלק חשוב מתזונה בריאה. חלבון עוזר לבנות ולתקן רקמות בגוף, כמו גם לייצר הורמונים, אנזימים ונוגדנים הנחוצים לתפקודים רבים של הגוף.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ביצים מכילות גם את כל תשע חומצות האמינו החיוניות שהגוף צריך לתפקוד תקין אך אינו יכול לייצר בעצמו. אלה כוללים ליזין, תיאונין וטריפטופן – שלוש חומצות אמינו שאינן נמצאות במזונות רבים אחרים – מה שהופך את הביצים למקור טוב במיוחד לחלבונים מלאים עבור צמחונים או טבעונים שאינם צורכים מוצרים מן החי.

בנוסף לחלבון, ביצים הן גם מקור מצוין לחומרים מזינים חשובים אחרים. הם מכילים ויטמינים A, D, E ו-B12, כמו גם כולין – רכיב תזונתי חיוני שמסייע לבריאות המוח. ביצים גם דלות באופן טבעי בקלוריות, שומן וכולסטרול, מה שהופך אותן לבחירה בריאה לניהול משקל או לבריאות הלב.

ניתן להכין ביצים בדרכים רבות ושונות כדי להפוך אותן למזינות עוד יותר. לדוגמה, הוספת ירקות כמו עגבניות או תרד לחביתות משפרת את התוכן התזונתי של הארוחה על ידי מתן ויטמינים ומינרלים נוספים שאחרת עלולים להיות חסרים בתזונה שלך.

בסך הכל, ביצים מהוות מקור מצוין לחלבון וחומרי תזונה חיוניים אחרים שהופכים אותן לתוספת מזינה לכל ארוחה.

כמה חלבון יש בביצה

כמה חלבון יש בביצה בחלק הלבן?

בביצה בגודל 50 גרם תוכלו למצוא כ – 6.5 גרם כאשר רובו נמצא בחלק הלבן. 


כמה חלבון יש בביצה בגדלים שונים

ביצה קטנה (38 גרם): 4.9 גרם

ביצה בינונית (44 גרם): 5.7 גרם

ביצה גדולה (50 גרם): 6.5 גרם

ביצה גדולה במיוחד (56 גרם): 7.3 גרם

ביצת ענקית  (63 גרם): 8.2 גרם

כמה קלוריות יש בביצה אחת?

בביצה אחת יש בין 75 -85  קלוריות. עובדה מעניינת היא שהחלק של החלבון (החלק הלבן) מכיל כמות קלורית פחותה מהחלק של החלמון (החלק הצהוב). בערך ביחס של 1:3.

טיפ: אם בא לך לאכול חביתה מפנקת ולחסוך בקלוריות, את יכולה להכין חביתה משני חלבונים וחלמון 1 בלבד, לחסוך בקלוריות ולהכניס יותר חלבון לגוף.

כמה חלבון יש בביצה

ויטמינים חשובים שנמצאים בביצה

ביצים הן מקור נהדר של ויטמיני B, במיוחד ויטמינים B-2 (ריבו פלבין) ו- B-12 (קוב לאמין).

ויטמין B-12 משמש את הגוף בייצור DNA, שהוא החומר הגנטי בכל התאים בגוף. הוא מסייע לבריאות העצב ותאי הדם של גופנו, וגם מסייע להגנה מפני מחלות לב.

B-12 מיוצר ממזון שמגיע מהחי באופן טבעי. לכן, צמחונים יכולים לאכול ביצים ועדיין לספק לגוף B12.

כמה כולסטרול יש בביצה?

הביצה הממוצעת  מכילה 186 מיליגרם (מ"ג) כולסטרול. זו תפיסה מוטעית שכיחה שביצים "גרועות בשבילך" בגלל תכולת הכולסטרול. לא כל הכולסטרול רע. כולסטרול למעשה משרת כמה פונקציות חיוניות בגוף. רוב האנשים יכולים לאכול ביצה או שתיים מדי יום מבלי להיתקל בבעיות ברמות הכולסטרול שלהם. אם הכולסטרול שלך כבר גבוה או שיש לך סוכרת, אתה עדיין יכול לאכול ביצים במתינות.

אולי יעניין אותך גם:

כמה חלבון יש בחזה עוף?

מהם היתרונות באכילת ביצים ?

  • שמירה על עור פנים חיוני
  • איכות חלבון גבוהה
  • שיפור בריאות העיניים
  • עשירות בנוגדי חמצון
  • מסייעות לתחושת שובע ולשמירה על המשקל
  • מסייעות להפחת חרדה ומצבי לחץ
  • מכילות חומצות אמינו שחיוניות לגוף