כמה קלוריות יש בביצה כל מה שרציתם לדעת

כמה קלוריות יש בביצה?

 

כמה קלוריות יש בביצה – שאלה שמעסיקה הרבה אנשים, במיוחד את אלו שחשוב להם לשמור על החיטוב והמשקל.

על פי נתונים של משרד החקלאות של ארצות הברית (שנקרא גם USDA), יש כ -72 קלוריות  בביצה גדולה.
יש כמה גדלים של ביצים ולכן הכמות הקלורית משתנה בהתאם לגודל הביצה. כאשר משקל ביצה גדולה בממוצע הוא 50 גרם (גרם). 

כמה קלוריות יש בביצה

כמה קלוריות יש בביצה בגדלים שונים?

  • קטנה (38 גרם): 54 קל'
  • בינונית (44 גרם): 63 קל'
  • גדולה (50 גרם): 72 קל'
  • גדולה פלוס (56 גרם): 80 קל'
  • ענקית gambo (63 גרם): 90 קל'

חשוב להבין שהחישוב הקלורי הוא של הביצה נטו וללא תוספת של שמן/ חמאה שמשמשים לטיגון והכנת הביצה.

כמה חלבון יש בביצה?
כמה חלבון יש בביצה?

כמה קלוריות יש בביצה מטוגנת?

בביצה מטוגנת יש 196 קל'  100 גרם

כמה קלוריות יש בביצה קשה?

בביצה קשה יש 155 קל' 100 גרם

כמה קלוריות יש בביצה מקושקשת?

בביצה מקושקשת יש 148.4 קל' ל 100 גרם

 

כמה שומן יש בביצה?

לפי נתונים של אתר healthline – כמחצית מהקלוריות בביצה מקורן בשומן. בביצה אחת גדולה יש מעט פחות מ -5 גר 'שומן, שמרוכז בחלמון הביצה.
כ 1.6 גרם הוא שומן רווי. חלמונים מכילים גם חומצות שומן אומגה 3 בריאות. כאשר חומצות שומן אומגה 3 מסייעות בהפחתת דלקת בגוף ועשויות להוריד את הסיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב, סרטן ודלקת פרקים.

כמה כולסטרול יש בביצה?

ידוע שבחלמון הביצה (החלק הצהוב) יש כולסטרול. הביצה הגדולה הממוצעת מכילה 186 מיליגרם (מ"ג) כולסטרול. חלק מהגורמים המוסמכים טוענים שביצים "לא טובות לבריאות" בגלל תכולת הכולסטרול. אך לפי מקורות שונים לא כל הכולסטרול רע. הכולסטרול למעשה משרת כמה פונקציות חיוניות בגוף. רוב האנשים יכולים לאכול ביצה או שתיים מדי יום מבלי להיתקל בבעיות ברמות הכולסטרול שלהם. כמובן, שאם יש בעיות כולסטרול, העצה הטובה ביותר – היא להתייעץ עם הרופא ולשאול אותו מהי הכמות השבועית של ביצים שרצוי לך לצרוך.

כמה חלבון יש בביצה?

כמות החלבון בביצה שונה גם היא לפי גודל הביצה, מומלץ לקרוא את המאמר הבא בשביל לדעת כמה חלבון יש בביצה

מידע נוסף על יתרונות של אכילת ביצים

ביצים הן מקור נהדר של ויטמיני B, במיוחד ויטמינים B-2 (ריבו לבין) ו- B-12 (קוב לאמין).

ויטמין B-12 משמש את הגוף ליצירת DNA, החומר הגנטי בכל התאים שלנו. זה גם שומר על בריאות העצב ותאי הדם של גופנו, מגן מפני מחלות לב ומונע סוג של אנמיה הנקראת אנמיה מגלובלית. רק מזון מן החי מכיל ויטמין B-12 באופן טבעי. אם אתה צמחוני שלא אוכל בשר, ביצים הן דרך טובה לוודא שאתה עדיין מקבל B-12.

 

דילוג לתוכן