כמה חלבון יש בביצה אחת ועוד מידע חשוב

כמה חלבון יש בביצה ?

כמה חלבון יש בביצה – ידוע שביצים בריאות מאוד לגוף האדם, בעקבות העובדה שביצה מכילה כמות חלבון שחשובה מאוד לבניית העצמות והשרירים בגוף ושמירה על בריאות תקינה.
מלבד היתרונות של החלבון תוכלו למצוא עוד ויטמינים חיוניים לגוף.

ביצה בגודל ממוצע מכילה כ- 6 עד 7 גרם חלבון. בביצה מבושלת יש כמות זהה של חלבון.
ביצה ממוצעת שוקלת 50 גרם.

"כמה

 

 

 

 

 

כמה חלבון יש בביצה בחלק הלבן?

בביצה בגודל 50 גרם תוכלו למצוא כ – 6.5 גרם כאשר רובו נמצא בחלק הלבן. 


כמה חלבון יש בביצה בגדלים שונים

ביצה קטנה (38 גרם): 4.9 גרם

ביצה בינונית (44 גרם): 5.7 גרם

ביצה גדולה (50 גרם): 6.5 גרם

ביצה גדולה במיוחד (56 גרם): 7.3 גרם

ביצת ענקית  (63 גרם): 8.2 גרם

 

כמה קלוריות יש בביצה אחת?

בביצה אחת יש בין 75 -85  קלוריות. עובדה מעניינת היא שהחלק של החלבון (החלק הלבן) מכיל כמות קלורית פחותה מהחלק של החלמון (החלק הצהוב). בערך ביחס של 1:3.

טיפ: אם בא לך לאכול חביתה מפנקת ולחסוך בקלוריות, את יכולה להכין חביתה משני חלבונים וחלמון 1 בלבד, לחסוך בקלוריות ולהכניס יותר חלבון לגוף.

 

כמה חלבון יש בביצה

 

ויטמינים חשובים שנמצאים בביצה

ביצים הן מקור נהדר של ויטמיני B, במיוחד ויטמינים B-2 (ריבו פלבין) ו- B-12 (קוב לאמין).

ויטמין B-12 משמש את הגוף בייצור DNA, שהוא החומר הגנטי בכל התאים בגוף. הוא מסייע לבריאות העצב ותאי הדם של גופנו, וגם מסייע להגנה מפני מחלות לב.

B-12 מיוצר ממזון שמגיע מהחי באופן טבעי. לכן, צמחונים יכולים לאכול ביצים ועדיין לספק לגוף B12.

 

כמה כולסטרול יש בביצה?

הביצה הממוצעת  מכילה 186 מיליגרם (מ"ג) כולסטרול. זו תפיסה מוטעית שכיחה שביצים "גרועות בשבילך" בגלל תכולת הכולסטרול. לא כל הכולסטרול רע. כולסטרול למעשה משרת כמה פונקציות חיוניות בגוף. רוב האנשים יכולים לאכול ביצה או שתיים מדי יום מבלי להיתקל בבעיות ברמות הכולסטרול שלהם. אם הכולסטרול שלך כבר גבוה או שיש לך סוכרת, אתה עדיין יכול לאכול ביצים במתינות.

אולי יעניין אותך גם:

כמה חלבון יש בחזה עוף?

 

מהם היתרונות באכילת ביצים ?

  • שמירה על עור פנים חיוני
  • איכות חלבון גבוהה
  • שיפור בריאות העיניים
  • עשירות בנוגדי חמצון
  • מסייעות לתחושת שובע ולשמירה על המשקל
  • מסייעות להפחת חרדה ומצבי לחץ
  • מכילות חומצות אמינו שחיוניות לגוף

דילוג לתוכן