כמה חלבון יש בחזה עוף לעומת שאר חלקי העוף, מפתיע!

כמה חלבון יש בחזה עוף ובשאר חלקי העוף?

חזה עוף הוא אחד המצרכים הנצרכים ביותר בעולם. והוא מאכל מאוד פופולרי בקרב אנשים שהם גם חובבי כושר מכיוון שהוא מקור צריכה מעולה לחלבון. הכתבה הבאה תתמקד בשאלה כמה חלבון יש בחזה עוף.

מזונות עתירי חלבון יכולים לעזור לכם להגיע ליעדי הבריאות והכושר שלכם, כמו בניית שרירים, שמירה על שרירים ואיבוד שומן.

כמה חלבון יש בחזה עוף

חשוב לדעת שהעוף מגיע במגוון צורות, כולל חזה, ירכיים, כנפיים ושוקיים. וכל חתיכה כזאת בעצם מכילה כמויות שונות של חלבון, שומן וקלוריות, כך שכל אחת מהן עובדת הכי טוב למטרות שונות. מאמר זה בוחן כמה חלבון נמצא בחתכים שונים של עוף.

חזה עוף : 100 גרם 31 גרם חלבון

בחזה עוף מבושל ללא עור, יש 31 גרם חלבון על כמות של 100 גרם. 80% מהקלוריות של חזה העוף מגיעות מהחלבון שלו לעומת 20% מהקלוריות שמגיעות מהשומן. לפי הנתונים האלו לא פלא שהוא כל כך פופולרי, במיוחד בקרב מפתחי גוף וכאלה שרוצים לרדת במשקל.

תכולת החלבון הגבוהה והנמוכה בקלוריות פירושה שתוכלו לאכול יותר עוף בלי לדאוג לצרוך יותר מדי קלוריות.

ירכי עוף : 100 גרם 26 גרם חלבון

בירך עוף מבושלת ללא עצם וללא עור יש 26 גרם חלבון על כמות של 100 גרם. 53% מהקלוריות מגיעות מחלבון בעוד ש – 47% מהקלוריות (209 קלוריות ב-100 גרם) מגיעות משומן.

חלבון חזה עוף

שוקי עוף : 100 גרם 28 גרם חלבון

בשוק עוף מבושלת ללא עצם וללא עור יש 28.3 גרם חלבון על כמות של 100 גרם. 70% מהקלוריות מגיעות מחלבון בעוד ש – 30% מהקלוריות מגיעות משומן.

כנפי עוף : 100 גרם 30.5 גרם חלבון

בכנף עוף מבושלת ללא עצם וללא עור יש 30.5 גרם חלבון על כמות של 100 גרם. 64% מהקלוריות מגיעות מחלבון בעוד ש – 36% מהקלוריות מגיעות משומן.

כמה חלבון יש בחזה עוף?

לסיכום

נתח העוף שכדאי לאכול קשור ביעדים שאליהם אתה רוצה להגיע. בעוד שאין ספק שכל נתחי העוף הם מקורות מצוינים לצריכה של חלבון, חלקם רזים יותר. השומן הנוסף בירך, בשוק ובכנפיים יכול להועיל למטרות מסוימות אך להפריע לאחרות.

אם אתה מנסה להוריד באחוזי שומן, חזה עוף הוא הנתח הטוב ביותר משום שהוא הנתח הרזה ביותר של העוף, מה שאומר שהוא מכיל הכי הרבה חלבון לעומת פחות קלוריות.

אם חשוב לכם לצרוך מאכלים עם חלבונים, אתם יכולים לקרוא גם את המדריך שלי שבו ציינתי את המאכלים שמכילים כמות גדולה מאוד של חלבון.

 

למחשבון חלבון – האם את צורכת מספיק חלבון?

 

[faqs filter="כמה חלבון יש בביצה"]