מה לאכול לפני אימון כדי למקסם את התוצאות שלך

מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון זו שאלה שמעסיקה לא מעט ספורטאים וחובבי כושר, אשר יחפשו תמיד דרכים לשפר את הביצועים במטרה להשיג יעדים. תזונה היא חלק בלתי נפרד, ויכולה לעזור לגופכם להביא את עצמו בצורה מיטבית בכל אימון. כך שתזונה נכונה לפני פעילות גופנית לא רק תעזור לך למקסם את הביצועים שלך אלא גם למזער נזק לשרירים (מקור 1).
מה לאכול לפני אימון זה דבר שחשוב לדעת, חשוב שתדעו איך לספק לגופכם את מרכיבי המזון הנכונים לפני כל פעילות גופנית, מהסיבה שאכילה נכונה תיתן את האנרגיה והכוח הדרושים בכדי לבצע טוב יותר את האימון. אם נבין שלכל מרכיב תזונתי יש תפקיד ספציפי לפני האימון, יהיה קל יותר להקפיד על התזונה. אבל, אם נרד לדקויות , יחס הצריכה של כל מזון משתנה לפי כל אחת ואחת וגם לפי סוג התרגיל.

פחמימות

השרירים זקוקים לגלוקוז שמגיע מפחמימות לצורך אנרגיה. כאשר מבצעים פעילות גופנית בעצימות קצרה וגבוהה, מאגרי הגליקוגן הם מקור האנרגיה העיקרי של השרירים שלך. אך בתרגילים ארוכים יותר, מידת השימוש בפחמימות משתנה והיא תלויה במספר גורמים, כמו: האינטנסיביות, סוג האימון והתזונה הכללית.
הפחמימות המומלצות לפני אימון
חשוב לדעת שבזמן פעילות גופנית אירובית, הגוף שלנו זקוק בעיקר לפחמימות. הן ה”דלק” שמניע אותו ומספק את רמות הגלוקוז (=סוכר) הנדרשות לו. לכן חשוב לצרוך פחמימות לפני אימון.

ישנם שני סוגי פחמימות:

פחמימות מורכבות : מלאות סיבים תזונתיים וניתן לצרוך מלחם מלא או דגנים. הן מתפרקות לאט בגוף והתוצאה היא שלא פעם הן מכבידות על חלקנו במהלך האימון.
פחמימות פשוטות : מצויות בפירות, מאכלים המכילים סוכר ושוקולד. גורמות לעלייה מהירה ברמות הסוכר בדם ולתחושת שובע זמנית, ואינן מכבידות על מערכת העיכול

חלבונים

מחקרים רבים תיעדו את הפוטנציאל של צריכת חלבונים לפני האימון לשיפור הביצועים הספורטיביים. אכילת חלבון לפני פעילות גופנית הוכחה כמגבירה את סינתזת חלבון השריר.

מומלץ לאכול כ – 3-4 שעות לפני האימון, מומלץ שהארוחה תכיל חלבון, פחמימה.

לגבי ירקות, יש אנשים שמערכת העיכול שלה רגישה ולפני האימון, ייתכן שכדאי להם להפחית בירקות בארוחה זו.