מאכלים עם חלבונים שטובים לגוף אחרי אימון כושר

מאכלים עם חלבונים טובים לגופינו ומהווים את אבני הבניין של איברים, שרירים, עור והורמונים. הגוף זקוק לחלבון לשמירה ותיקון של רקמות. מחקרים מראים כי אכילת חלבון יכולה גם לעזור לך לרדת במשקל ובשומן בבטן תוך העלאת מסת השריר והכוח. (יכולים לקרוא את המחקר הזה)

מאכלים עם חלבונים עוזרים לגוף שלנו להתאושש אחרי פעילות גופנית.

מאכלים עם חלבונים מהחי

ביצים

ביצים ללא ספק מהמזונות הבריאים והמזינים ביותר שיש. הם מהוות מקור מצוין לוויטמינים, מינרלים, שומנים בריאים, נוגדי חמצון המגנים על העיניים וחומרים מזינים למוח שאנחנו זקוק להם.

ביצים עשירות בחלבון, אך חלבון ביצה הוא כמעט חלבון טהור. ביצים ומזונות המכילים ביצים אינם מתאימים לאנשים שיש להם אלרגיה. תכולת חלבון: 33% מהקלוריות בביצה שלמה. בביצה גדולה אחת יש 6 גרם חלבון ו 78 קלוריות (אתם יכולים לקרוא כאן ).

חזה עוף

חזה עוף הוא אחד המאכלים העשירים ביותר בחלבונים. רצוי לאכול אותו ללא העור שלו במידה ורוצים לצרוך את רוב הקלוריות שלו מהחלבון. חזה עוף גם קל מאוד לבישול ואפשר לשלב אותו בהרבה מאכלים, סלטים, חזה עוף בתנור או סתם כתוספת לכריך.

החלק שמכיל את רוב החלבון מגיע מחזה עוף לעומת שאר חלקי העוף שמכילים יותר שומן ופחות חלבון מהחזה עוף ( אפשר לקרוא על זה בהרחבה כמה חלבון יש בחזה עוף)

מאכלים עם חלבונים לצמחונים

שקדים

שקדים הם סוג של אגוז שגדל על העצים. הם עשירים בחומרים חיוניים. הם מכילים סידן, ברזל, מגנזיום סיבים תזונתיים, ויטמין E. שקדים אינם מתאימים לאנשים הסובלים מאלרגיה לאגוזים. יש שטוענים כי הם מאזנים את רמות הסוכר. ולי הם תורמים לתחושת שובע.

ברוקולי

ברוקולי הוא ירק שמכיל ויטמין C, ויטמין K, סיבים תזונתיים ואשלגן. הוא מספק גם חומרים מזינים ביו-אקטיביים שעשויים לסייע בהגנה מפני סרטן. והוא עשיר בחלבון בהשוואה לירקות רבים. תכולת חלבון: 33% מהקלוריות. כוס אחת (96 גרם) של ברוקולי קצוץ מכילה 3 גרם חלבון ורק 31 קלוריות.

קינואה

היא נחשבת לגרגיר ולא לדגן והיא עשירה בחלבון ובחומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים וגם סיבים תזונתיים. היא לא מכילה גלוטן ולכן היא משמשת כמרכיב תזונה עיקרי עבור אנשים שרגישים לגלוטן. היא מכילה 20% חלבון אבל בגלל הרכב חומצות האמינו היא יוצרת חלבון מלא.