צלוליטיס וחילוף חומרים – מאיה ואני מדברות על הפתרון

צלוליטיס וחילוף חומרים : לקראת גיל 30 יש ירידה במטבוליזם ועלייה בצלוליטיס במיוחד בקרב נשים שלא מתאמנות. מאמנת הכושר מאיה מסבירה שאפשר לראות תוצאות באימון יעיל ונכון של 10 דקות .
הנוסחה הנכונה לאימון משלבת יעילות והתמדה .

צלוליטיס נגרמת לרוב על ידי שני מזהמים שכיחים; Staphylococcus aureus, או Streptococcus pyogenes. המזהם חודר את שכבת העור דרך פתח שיכול להיגרם מטראומה, חתכים מקומיים, שפשופים, שריטות או ניתוחים שם הוא משחרר את הרעלנים שלו.

יכול להיגרם גם עקב נשיכת בעלי חיים או עקיצה על ידי סוגים מסוימים של חרקים ועכבישים שיכולים להעביר חיידקים. בחוסר טיפול מתאים, הדלקת יכולה להחמיר לדלקת בכלי הלימפה (lymphangitis) וקשריות לימפה (lymphadenitis) ולנמקים מקומיים על העור.

סיבוך קשה יותר יהיה בקטרמיה ואלח דם(sepsis). מקומות שכיחים לזיהום הם הגפיים התחתונות והפנים אף על פי שכול מקום בגוף יכול להזדהם.

איך צלוליטיס מופיע?

צלוליטיס זו בעצם הצטברות שומן שנמצא מתחת לעור , כאשר זרימת הדם אינה מספיק טובה לרקמות נוצר מראה גבשושי . לגנטיקה יש חלק ניכר בהתפתחות אבל עם זאת,יש לציין שככל שיש יותר שומן בגוף כך גדלים הסיכויים לפתח צלוליטיס באזורי הגוף השונים.

לרוב ניתן לראות שהוא מופיע באזור הירכיים והישבן ואצל נשים במיוחד .ככל שכמות השומן בגוף עולה, ובמיוחד באיזור הירכיים והישבן, כך עולים הסיכויים להיווצרות צלוליט ואף להגדלת השטחים הקיימים. הפתרון להעלמה או להפחתה של צלוליטיס הוא על ידי פעילות גופנית . כדי שנוכל לפזר את הצטברות השומן אנחנו צריכות לבצע אימוני אירובי, רכיבה על אופניים, אימוני כוח וכו’.

באופן הזה נוכל להגביר את זרימת הדם ולשפר אותה ועל ידי זה , הצטברות השומן התת עורי תפחת וכך גם הגבשושים המאפיינים את תופעת הצלוליטיס.

חשוב לציין שקיים מיתוס לגבי דיאטה בעניין זה , דיאטה לבד כשלעצמה לא תעזור לנו להיפטר מהצלוליטיס. נהייה חייבים לשלב פעילות גופנית כמו שהזכרנו למעלה.

לקריאה מורחבת על תופעת הצלוליטיס באתר של כללית את מוזמנת ללחוץ כאן

צלוליטיס

למידע נוסף:

Back to top button
Close